December 13, 2011

Fashion trends - How are they set? Part I


Have ever wondered how, where and when fashion trends are set?
Is it people from the street? Is it the designers? Or just some random Zeitgeist?
Well, the answers is all of them and none of them at the same time!
It sounds confusing but it is really easier than we think and it has got to be, otherwise whole trend forecasting business and trend 'birth' wouldn't work every six months.

Vi siete mai chiesti, come, dove e quando nascono i trend?
E'la gente per strada? Gli stilisti? o si tratta di un casuale Zeitgeist?
La risposta e' che i trend nascono da tutte queste componenti e da nessuna!
La frase confonde le idee ma e' veramente piu' semplice di cio' che sembra, altrimenti il business di predizione dei trend e la 'nascita'dei trend stessi non funzionerebbe ogni sei mesi.

In our globalised and digitalised world the trend 'cycle' it is litterally circular.
People from the street are influenced by what they see on the highstreet and the fashion magazines; they are influenced by high end designers collections and fashion shows; they are influenced by the textile industry and forecasting companies that research trends two years in advance scouting the streets of the world and analysing consumers habits.
As far as I know the biggest of these forecasting companies it WGSN that caters for huge companies like H&M and Next and for some of the biggest designers.
It has worlwide offices with 300plus 'experts' that gather informations and data all around the globe and then sells them to the fashion insiders.
You can check two short clips that explain better than my words how it works.

Nel nostro mondo globalizzato e digitale il 'ciclo'dei trend e', alla lettera, circolare.
La gente per strada e' influenzata da cio' che vede nei negozi e nei magazine; questi a loro volta sono influenzati dalle collezioni degli stilisti piu'rinomati e dalle sfilate; infine i designers sono influenzati da cioe' che le aziende tessili producono e dalle aziende di predizione dei trend che fanno ricerca con due anni di anticipo rispetto al mercato, aggirandosi per le starde del mondo ed analizzando le abitudini dei cosumatori.

dalle mie ricerche,la piu' grande azienda di predizione dei trendi e' WGSN che ha tra i suoi clineti grosse azinede come H&M e Next, oltre che designers che sfilano da anni e anni.
L'azienda ha uffici in tutto il mondo e piu' di trecento specilaisti che raccolgono informazioni e dati per il mondo e poi li rivendono agli addetti del settore moda.
Qui sotto potete vedere due clip che spiegano meglio delle mie parole come funziona.




3 comments:

  1. Thanks for the comment :-)
    Tomorrow I'll write it in Italian too and write the second part as there's more to say about this topic.

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